منتدى commerce

عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا
ادارة المنتدي



 
اليوميةالرئيسيةالبوابةس .و .جبحـثالتسجيلقائمة الاعضاءالمجموعاتدخول

شاطر | 
 

 يوميات شاب تجنيد !!

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
hanzala
زعيم تجارى
زعيم تجارى


ذكر عدد الرسائل : 2605
العمر : 28
مكان السكن : cairo
الوظيفة : إنسان
الهواية : الوحدة العربية - إظهار كلمة الحق
السٌّمعَة : 30
تاريخ التسجيل : 08/10/2008

مُساهمةموضوع: يوميات شاب تجنيد !!   الإثنين أغسطس 24, 2009 5:05 pm



روحت الصبح علشان أجيب القيد العائلي من السجل المدني
اللي هو أصلاً كنت عامله من شهر و مفروض كنت أستلمه من اسبوعين
لما روحت أول مرة ضاع الورق
زيي زي ناس تانية كتير
لكن فيه ناس بتلاقي ورقها برضه
المهم قالولي جيب ورق تاني
اتنيلت جبت
و روحت تاني قالي كمان اسبوع .. قولتله و لما بضيع آجي تاني إمتى ؟
لأن ده الظاهر إنه عُرف عندهم لما تيجي تستلم ورقك بتروح و معاك نسخة تانية من الورق علشان الصدمة متكونش قاسية أوي عليك
يقولك الورق ضاع تروح مناوله نسخة تانية Sad
المهم طبعاً كل الناس مكانتش تعرف الخدعة دي و يا ما شوفنا rendeer
لكن النهاردة بقى
و في الصيااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام اللي ناس كتير بتتحجج بيه
أنا بالفعل كنت في الضياع
روحت الصبح علشان أستلمه و خلاص لازم النهاردة علشان أقدمه النهاردة
و كنت ناوي أتخانق و أنا صايم ... و يا أنا يا هما ... الورق لازم يجي
و يا قاتل يا مسجون Twisted Evil .. علشان طبعاً فيه ظباط هناك .. لكن على نفسهم م أنا مترشح ظابط برضه Cool

لكن المهم أخلفوا ظني و طلعوه الحمد لله بعد ساعة من الوقت اللي كنت روحته 9 الصبح
رغم إني و أنا بكتب إسمي لما خدت قلم من واحد لأني نسيته المرة دي
قولتله باينة كدة " سمير " ؟؟؟
قالي آه .. قولتله يعني متديش على " هشام " ولا حاجة ؟
بدل م يقولوا تزوير و لاحاجة ؟
أصل كان إقرار بإن البيانات صحيحة
المهم صاحبي اللي كان معايا و مقدمين معه بعض كان لسة مخدش ورقه
و هقعد مستنيه لحد الساعة 1 و طلعان عينينا ... علشان نروح نقدمه مع بعض
كنت ممكن أروح لكن قولت أستنى معاه علشان هو من النوع اللي هو " silent sufferer " Rolling Eyes
و كنت لازم أكون معاه .. طبعاً مش كل النهايات سعيدة كدة
كل م نروح للأمين " اللي هو مش أمين خالص " يقولنا أدامكوا للساعة 1 الضهر كنا هناك من الساعة 9 الصبح affraid
يعني صباح الشلل
المهم ... خلتني مستني و هما مفيش خالص كأن محدش وراه حاجة و عمالين يضحكوا قمة البرود elephant ( مناسب أوي الوش ده )
بالمناسبة كل اللي شغالين على الكمبيوتر و بيعملوا الورق ستات و الرجالة هما اللي شغالين بيلفوا يوصلوا الورق !!! Shocked
كنت لسة بقول لواحد معرفوش هناك
إن أومال ليه بيقولوا مفيش شغل في الحكومة و مفيش وظايف ؟
م هي الناس هنا مش شغالين أهو .. يعني محتاجين حد بيشتغل بضمير أو لسة فيه ضمير يشتغل بجد
المهم في الأوقات دي الواحد بيتكلم مع ناس و بيكتسب خبرة حياة برضه

و أنا فوق قولت أنزل أصلي الضهر أحسن لأن كمية العصبية و الغيبة والنميمة اللي كانت شغالة فوق بغض النظر عن شتائم البعض كفيلة بإن الواحد ينزل يعمل حاجة كويسة
نزلت و دخلت الجامع علشان أتوضى
حطيت الجذمة و روحت الوضوع بصيت لقيت الكولدير اللي هو عبارة عن إزازة زرقاء مقلوبة كدة ده موجود بكثرة في الجامع
دخلت اتوضيت و لما خلصت كان فيه كولدير تاني جوة روحت غسلت إيدي
و شربت " بق " كدة ... الكولدير كان عليه كوبايات لكني مش بحب أشرب فيهم بقرف الصراحة
شربت بإيدي كدة حاجة خفيفة رغم إني كان نفسي أشرب أكتر لكن كنت مستعجل ألحق أصلي السنة
و أنا بشرب طبعاً بدلدق على الأرض و ده كان مضايقني أوي 3tshan
لقيت واحد قاعد في الجامع بيبصلي كدة باستغراب !!Rolling Eyes
قولت هو بيبص كدة ليه ده ؟ أصلي بتضايق أوي من الناس دي ؟ م تخليك في حالك يا كابتن !!
المهم خرجت و دخلت على الجامع قولت يمكن علشان وقعت مية في الآرض mmmm
دخلت صليت ولما خلصت .. جاي أروح أشرب تاني
افتكرت !!! أخ ده أنا صايم affraid
شربت !! آه ولا أنا واخد بالي خالص ..
أتاري الراجل كان بيبصلي و أنا مش فاهم ليه ؟
المهم من الصدمة لما لبست الشراب كنت خارج حافي ... نسيت الجذمة جوة !! drunken
رجعت جيبتها و خرجت ..
قولت مكانش الواحد يشربله كدة حبة حلوين !؟
بس طلعت عطشااااااااااااااان جداً .. لأن المية كانت ساقعة

إيه حكم اللي يشرب مية ساقعة و هو صايم ؟
أظن المية الساقعة متفطرش صح ؟
مش بيقولوا عليها مبترويش ؟! laaaa

المهم لما جيب البيت و بحكي لماما قالتلي يمكن هيفتكرك مسيحي malesh da3wa
الظاهر إن الصيام مأثر فعلاً

بعدها طلعت برة بقى الجو مختلف حاجة كدة اللهم احفظنا جهنم

طلعت لصاحبي فوق
اتفاجئت بقى بالكارثة دي

مرة واحدة إيه اللي حصل يا جماعة ؟
السيستم وقع !!!!!!!! affraid affraid affraid affraid
شيستم وقع ؟ هو أصلاً الأجهزة دي فيها ويندوز ؟ و لا يعرفوا يعني إيه سيستم بالهرجلة دي ؟

مش قادر من الناس دي بجد la2aaa

قولت مبدهاش بقى أنا مستبيع كدة كدة مخلص القيد و مستني صاحبي أخنقهم شوية

اتكلمت بصوت عالي بقى .. و أنا بعمل كدة لما بحب أوصل الكلام لحد من بعيد 5678

طب السيستم وقع م تتصلوا بالإسعاف يا جماعة ولا حاجة 68070

و حاجات من هذا القبيل لأني كنت فاصل شحن خالص و مش شايف أدامي .. و دلوقتي أنا بس متسني العصر

معلش لو طولت عليكم

و السلام عليكم و رحمة الله وبركاته

" من يوميات شاب صايم و نسي و شرب مية " Very Happy
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.hypothetical-world.blogspot.com
Mai magdy
تجارى شغال
تجارى شغال


انثى عدد الرسائل : 911
العمر : 24
مكان السكن : الهرم - الجيزه
الوظيفة : طــــــالبة علم
السٌّمعَة : 13
تاريخ التسجيل : 28/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: يوميات شاب تجنيد !!   الإثنين أغسطس 24, 2009 5:24 pm

ههههههههههه
انا برضه قلت ايه ده
ورجعت تانى لبداية الموضوع قلت يمكن بيتكلم على يوم قبل رمضان
ههههههههههههههههه
بس طلع ظنى خطا
لا وساقعة كمان
ومش عارف ليه الراجل كان بيبصلك
هههههههههههه
معلش بقى كتير بيبقوا كده فى اول رمضان
بس طبعا كمل صيامك عادى
الله غفور رحيم


وطبعا الناس الى فى السجل المدنى دول بالهم طووووووويل اوى
وعايزين.....................
ولا بلاش الواحد صايم بقى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
hanzala
زعيم تجارى
زعيم تجارى


ذكر عدد الرسائل : 2605
العمر : 28
مكان السكن : cairo
الوظيفة : إنسان
الهواية : الوحدة العربية - إظهار كلمة الحق
السٌّمعَة : 30
تاريخ التسجيل : 08/10/2008

مُساهمةموضوع: رد: يوميات شاب تجنيد !!   الإثنين أغسطس 24, 2009 5:36 pm

Very Happy

ربنا يكرمك يا مي على ردك

و ربنا يصبرني عليهم

بس أديني طبقت أول سؤال في المسابقة الرمضانية أهو

يلا جربوا فيّ بقى Very Happy
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.hypothetical-world.blogspot.com
ريمى
نقيب تجارى
نقيب تجارى


انثى عدد الرسائل : 5029
العمر : 24
مكان السكن : المنصوره
الوظيفة : تانية أداب لغات شرقية(لغات إسلامية)
الهواية : الرسم
السٌّمعَة : 19
تاريخ التسجيل : 21/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: يوميات شاب تجنيد !!   الإثنين أغسطس 24, 2009 6:37 pm

هههههههههههههههههههههههههههههههههههه

يا لهوى

ده كتييييييييييييييييييييير كتيييييييييييييير بجد


اقتباس :
المهم لما جيب البيت و بحكي لماما قالتلي يمكن هيفتكرك مسيحي malesh da3wa
الظاهر إن الصيام مأثر فعلاً



ههههههههههههههههههههه

وانت اصلا كنت فى المسجد هههههههههههههههه



والراجل اللى كان بيبص عليك ده مش يقولك اى حاجه كده


وانت مكنتش عارف تشرب كتير Twisted Evil
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Kotamya2009
زعيم تجارى
زعيم تجارى


ذكر عدد الرسائل : 2248
العمر : 28
مكان السكن : سواااااااح
الوظيفة : طالب 3ج
السٌّمعَة : 20
تاريخ التسجيل : 29/01/2008

مُساهمةموضوع: رد: يوميات شاب تجنيد !!   الإثنين أغسطس 24, 2009 8:41 pm

ههههههههههههههههههههههههههههههههههه

حاسس بيكى يبنى وةالله
ده انا عشان اطلع القيد العائلى قالولى بعد 15 يوم
رحت وانا متيل هاده وامشى ماهو مش معقول لسه متعملش
وافوجأ انه لسه برده وان فى ناس بقالها شهر مطلعتوش
طبعا مبسكتش فى الحالات دى واروح واجيلهم بعد كام يوم
لأ انا لفيت ع الظباط اللى مش ظباط خالص دول شويه منحرفين لسانهم طويل
قبل ما دخل على واحد فيهم الاقيه بيسب لحد وبيزعق اقوم راجع مكلموش

لحد ما لقيت واحد كده واقف قلتله انى عايزه بسرعه اعمل ايه
دلنى ع الدوسيهات اللى فيهاالورق وقاللى روح طلعه انت بنفسك

رحت وبعد كام ساعه دخلت
وطلعته ووديته ضمن اللى بيتعملوا
ورحتاخدته بعد 3 ايام برده دوخت بس طلعتهالحمد لله
انت عارف بجد انا مكنتش مضايق ولا تعبان
لانى شفت واحده زى والدتى متبهدله
وناس كبيره صعبوا عليا اوى فمكنش فى فرصه انى اتضايق خالص
بجد البلد دى فيها فوضى كتير
يارب يرحمنا

انا بحس ان كل ده من عدم التزامنا
يعمنى تلاقى واحد واقف على طابور العيش من قبل الفجر
ولولاالعيش مش هيصحى عشان ربه يصلى الفجر
ده عقاب من ربنا
يارب ارفع مقتك وغضبك عنا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
hanzala
زعيم تجارى
زعيم تجارى


ذكر عدد الرسائل : 2605
العمر : 28
مكان السكن : cairo
الوظيفة : إنسان
الهواية : الوحدة العربية - إظهار كلمة الحق
السٌّمعَة : 30
تاريخ التسجيل : 08/10/2008

مُساهمةموضوع: رد: يوميات شاب تجنيد !!   الثلاثاء أغسطس 25, 2009 12:04 am

آلاء كتب:
هههههههههههههههههههههههههههههههههههه

يا لهوى

ده كتييييييييييييييييييييير كتيييييييييييييير بجد


الواحد كان بيتشاهد هناك والله
فلتوا انتوا إنكوا بنات Very Happy
لكن طبعاً الرجال مفيش زيهم Evil or Very Mad
اقتباس :
المهم لما جيب البيت و بحكي لماما قالتلي يمكن هيفتكرك مسيحي malesh da3wa
الظاهر إن الصيام مأثر فعلاً



ههههههههههههههههههههه

وانت اصلا كنت فى المسجد هههههههههههههههه
آه م هي دي الخدعة Smile
بتقولي قصدي يعني يمكن افتكرتك مش صايم
... النهاردة و أنا رايح التراويح الناس قاعدة كدة عادي على القهاوي و اللي بيشرب سجاير و شيشة ومش عاين عليه يحرك رجله للجامع اللي جنبه و يصليله كام ركعة
حتى العشاء بس
لكن ولا أي حاجة
ربنا .... يهديهم ... بلاش حاجة تانية Exclamation


والراجل اللى كان بيبص عليك ده مش يقولك اى حاجه كده
مش عارف ؟
كان أرحملي والله silent يتكلم بدل م يقعد يبص وهو ساكت و أنا عمال آكل في نفسي لأني بتضايق أوي لما حد يبص علي فعلاً
حتى كنت افتكرت ... لكن يسيبي كدة وتلاقيه ظن بيّ إني مُفطر مثلاً
يلا أديني خدت ثواب برضه و كمان شربت بق في السريع كدة Very Happy

وانت مكنتش عارف تشرب كتير Twisted Evil
تقولي إيه بقى ؟ خايب ... فرصة و ضيعتها yyyyyyyyy
وعلى رأي المثل
إن فطرت افطر فطير و إن شربت اشرب كتير 123


Kotamya2009 كتب:


ههههههههههههههههههههههههههههههههههه

حاسس بيكى يبنى وةالله
الياء دي مقصودة ؟ queen
ده انا عشان اطلع القيد العائلى قالولى بعد 15 يوم
رحت وانا متيل هاده وامشى ماهو مش معقول لسه متعملش
وافوجأ انه لسه برده وان فى ناس بقالها شهر مطلعتوش
طبعا مبسكتش فى الحالات دى واروح واجيلهم بعد كام يوم
لأ انا لفيت ع الظباط اللى مش ظباط خالص دول شويه منحرفين لسانهم طويل
قبل ما دخل على واحد فيهم الاقيه بيسب لحد وبيزعق اقوم راجع مكلموش

لحد ما لقيت واحد كده واقف قلتله انى عايزه بسرعه اعمل ايه
دلنى ع الدوسيهات اللى فيهاالورق وقاللى روح طلعه انت بنفسك

رحت وبعد كام ساعه دخلت
وطلعته ووديته ضمن اللى بيتعملوا
ورحتاخدته بعد 3 ايام برده دوخت بس طلعتهالحمد لله
انت عارف بجد انا مكنتش مضايق ولا تعبان
لانى شفت واحده زى والدتى متبهدله
وناس كبيره صعبوا عليا اوى فمكنش فى فرصه انى اتضايق خالص
بجد البلد دى فيها فوضى كتير
يارب يرحمنا

انا بحس ان كل ده من عدم التزامنا
يعمنى تلاقى واحد واقف على طابور العيش من قبل الفجر
ولولاالعيش مش هيصحى عشان ربه يصلى الفجر
ده عقاب من ربنا
يارب ارفع مقتك وغضبك عنا

كلنا لها يا ابني والله
الحال من بعضه
كدة يبقى يوميات اتنين شباب تجنيد Very Happy

يلا ربنا يستر و اللي يجيبه ربنا كويس برضه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.hypothetical-world.blogspot.com
Mai magdy
تجارى شغال
تجارى شغال


انثى عدد الرسائل : 911
العمر : 24
مكان السكن : الهرم - الجيزه
الوظيفة : طــــــالبة علم
السٌّمعَة : 13
تاريخ التسجيل : 28/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: يوميات شاب تجنيد !!   الثلاثاء أغسطس 25, 2009 12:25 am

الله يكون فى عونكم
دول فعلا ناس عايزة.................
ولا بلاش برضه
محمد برضه مخنوق منهم
وده لانهم عايزين حاجة من الاتنين
يا وسطة يا رشوة
حسبى الله ونعم الوكيل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ريمى
نقيب تجارى
نقيب تجارى


انثى عدد الرسائل : 5029
العمر : 24
مكان السكن : المنصوره
الوظيفة : تانية أداب لغات شرقية(لغات إسلامية)
الهواية : الرسم
السٌّمعَة : 19
تاريخ التسجيل : 21/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: يوميات شاب تجنيد !!   الثلاثاء أغسطس 25, 2009 1:25 am

ههههههههههههههه

لو حصل حاجه معاك ثالث يبقى مصر مضطهضاك فعلا (مش عارفه مضطهضاك دى صح ولا ايه Exclamation ) Very Happy

------------------------

و ربنا معاك يا محمد انت كمان Very Happy
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Kotamya2009
زعيم تجارى
زعيم تجارى


ذكر عدد الرسائل : 2248
العمر : 28
مكان السكن : سواااااااح
الوظيفة : طالب 3ج
السٌّمعَة : 20
تاريخ التسجيل : 29/01/2008

مُساهمةموضوع: رد: يوميات شاب تجنيد !!   الثلاثاء أغسطس 25, 2009 4:30 am

ههههههههههههههههههههه

بالدال يا ألاء بالدالVery Happy

يعنى مضطهداك


وربنا يخليكى يا ألاء متشكر اوى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ريمى
نقيب تجارى
نقيب تجارى


انثى عدد الرسائل : 5029
العمر : 24
مكان السكن : المنصوره
الوظيفة : تانية أداب لغات شرقية(لغات إسلامية)
الهواية : الرسم
السٌّمعَة : 19
تاريخ التسجيل : 21/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: يوميات شاب تجنيد !!   الثلاثاء أغسطس 25, 2009 6:46 am

ههههههههه
لا انا كنت عارفه طبعا يا محمد بس قولت بلاش اقول يمكن يحسدوني لأني عميقه في اللغه ههههههههههه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
نونا
تجارى شغال
تجارى شغال


انثى عدد الرسائل : 805
العمر : 26
مكان السكن : كلية تجاره
الوظيفة : رئيسة جامعة القاهره مستقبلآ
الهواية : سماع الراديو(اناوالنجوم وهواك)
السٌّمعَة : 15
تاريخ التسجيل : 02/04/2009

مُساهمةموضوع: رد: يوميات شاب تجنيد !!   الثلاثاء أغسطس 25, 2009 1:52 pm

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة


ياااااااااااااااه كل دا بيحصل ربنا معاكم

يا حرام بجد صعبتوا عليا llllll

دا انا اخويا اترحم من هم فظيع
وقال ايه عايز يدخل الجيشExclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
hanzala
زعيم تجارى
زعيم تجارى


ذكر عدد الرسائل : 2605
العمر : 28
مكان السكن : cairo
الوظيفة : إنسان
الهواية : الوحدة العربية - إظهار كلمة الحق
السٌّمعَة : 30
تاريخ التسجيل : 08/10/2008

مُساهمةموضوع: رد: يوميات شاب تجنيد !!   الثلاثاء أغسطس 25, 2009 2:03 pm

آلاء كتب:
ههههههههههههههه

لو حصل حاجه معاك ثالث يبقى مصر مضطهضاك فعلا (مش عارفه مضطهضاك دى صح ولا ايه Exclamation ) Very Happy
هههه هو فعلاً حصل بس مش دلوقتي دي أول حاجة حصلت
كاتبينلي في المؤهل ( المعهد العالي للدراسات التعاونية ) Shocked
في ورقة كدة بناخدها في الآخر اللي بتاعت الترشيح ... ظابط آه بس مكتوب المؤهل : تجارة لكن جنبها المعهد ده
و مكتوب مؤهل عليا
المهم لما سألتهم قالولي دي حاجة ثابتة على الكمبيوتر لكن هي كلية تجارة عادي
استقصاد استقصاد يعني
مضطهدني فعلاً Evil or Very Mad
أصلي إدارة أعمال فدي عندهم نفس البند بتاع المعهد العالي ده
لكن محاسبة بيتعاملوا معاها كلية تجارة عادي
أشتكي لمين أنا بقى دلوقتي ؟

يارب cheers


آلاء كتب:
ههههههههه
لا انا كنت عارفه طبعا يا محمد بس قولت بلاش اقول يمكن يحسدوني لأني عميقه في اللغه ههههههههههه

آه فعلاً ... عميقة بطريقة عجيبة مريبة غريبة Very Happy
يارب أشوفك كدة ضليعة في اللغة في كلية آداب و تترقي و تبقى عميقة الكلية Razz
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.hypothetical-world.blogspot.com
hanzala
زعيم تجارى
زعيم تجارى


ذكر عدد الرسائل : 2605
العمر : 28
مكان السكن : cairo
الوظيفة : إنسان
الهواية : الوحدة العربية - إظهار كلمة الحق
السٌّمعَة : 30
تاريخ التسجيل : 08/10/2008

مُساهمةموضوع: رد: يوميات شاب تجنيد !!   الثلاثاء أغسطس 25, 2009 2:18 pm

نونا كتب:
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة


ياااااااااااااااه كل دا بيحصل ربنا معاكم

يا حرام بجد صعبتوا عليا llllll

دا انا اخويا اترحم من هم فظيع
وقال ايه عايز يدخل الجيشExclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation

و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته

شوفتي بقى !! علشان تعرفي إننا بنعب برضه Very Happy

لكن النهاردة شوفت ناس قاعدين بسألهم إيه دول ؟ قالولي تطوع !!
ما شاء الله بجد ربنا معاهم .. دول هيتنفخوا هناك Very Happy
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.hypothetical-world.blogspot.com
Kotamya2009
زعيم تجارى
زعيم تجارى


ذكر عدد الرسائل : 2248
العمر : 28
مكان السكن : سواااااااح
الوظيفة : طالب 3ج
السٌّمعَة : 20
تاريخ التسجيل : 29/01/2008

مُساهمةموضوع: رد: يوميات شاب تجنيد !!   الثلاثاء أغسطس 25, 2009 5:48 pm

آلاء كتب:
ههههههههه
لا انا كنت عارفه طبعا يا محمد بس قولت بلاش اقول يمكن يحسدوني لأني عميقه في اللغه ههههههههههه
هههههههههههههههه ماشى يا ألاء يا عميقه
اهى عميقه دى تخلينى اطمن على مستقبل اللغهkedah (اصل ناس بتغلط وتقول متعمقه)

نونا كتب:
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته

ياااااااااااااااه كل دا بيحصل ربنا معاكم
انت شفتى حاجه
يا حرام بجد صعبتوا عليا llllll

دا انا اخويا اترحم من هم فظيع
وقال ايه عايز يدخل الجيشExclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation

كويس بس برده هيتعب فى الورق مانا وحيد ومليش جيش بس اتبهدلت برده
ولسه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Admin
رئيس المنتدى
رئيس المنتدى


عدد الرسائل : 5928
السٌّمعَة : 28
تاريخ التسجيل : 28/04/2007

مُساهمةموضوع: رد: يوميات شاب تجنيد !!   الثلاثاء أغسطس 25, 2009 6:35 pm

بكرة الارجاء


ان شاء الله خير للجميع



علي فكرة اسهل حاجة لعمل القيد العائلي ده


يكون لك حد في محافظة هادية



انا فاكر ان عمي طلعه لأخويا من بني سويف في نص ساعة باين



معلش يا سمير لو اعرف كنت قولتلك عالموضوع ده

_________________
اهلا وسهلا بكل زملائنا في كلية تجارة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://commerce2009.4ulike.com
زهرة القدس
نقيب تجارى
نقيب تجارى


انثى عدد الرسائل : 6137
العمر : 26
مكان السكن : عفوك ربى..
الوظيفة : ماشية على أول الطريق ....
الهواية : أستغفرك ربى وأتوب إليك..
السٌّمعَة : 64
تاريخ التسجيل : 03/04/2008

مُساهمةموضوع: رد: يوميات شاب تجنيد !!   الأربعاء أغسطس 26, 2009 12:21 am

مش لاقيه الاسمايل اللى بيقع فى الارض من كتر الضحك هو اللى ممكن يعبر عن حالتى

بجد الموضوع ده على الكلام اللى كنته بتاع موقف الفجر

حاجه فظييييييييييييييييييييييييييعه الله يكون فى عونك والله انا كل لما افتكر ما ببطلش ضحك malesh da3wa


حاجه فظيعه بجد والله ربنا يعينكوا وربنا معاك يا كتاميه يارب

وزمانك فرحان انك هتتبهدل فى الورق بس

انا اخو صحبتى هيدخل الجيش وراح التدريب اللى هو بيبقى 45يوم على ما اظن

راحه الاسماعليه ولسه ماجاش وقاعد هناك فى رمضان تخيلوا

وكلم اهله بيقولوه انتوا بتتدربوا فى الصيام والحر قالوهم

انهم تحت بيتدربوا وهو بينضف العنبر


malesh da3wa malesh da3wa malesh da3wa


عمره ما كان بيشيل التيشرت من مكانه بقى بينضف العنبر


علشان كده كنت دايما دايما ادعى ان اخوها يدخل الجيش

بس ما اتمنيتش ان حد يدخله فى رمضان والله خاصه شهر8

الناس اللى عندهم واسطه نزلوا اجازه واللى معندهموش قاعدين يتدربوا فى رمضان

ربنا يعينهم بقى Very Happy

_________________
كانت لى هُنا ذكريات سأشتـاق لـهـا كثيراً و لن أنســاها أبـداً ما حييت..
ما بين كل صفحة وأخرى بصمة لى,, أراها ما بين حزن وسرور,,أو عزاء وفرح ..
أرجــو ألاَّ تذكـــرونى إلا بالـــــخيــــــر ..(عاشــقــة تراب الــقدس)
ولا تنســونى من صــالح دعـــائــكم فأنا فى أشـــد الحــاجة إليـــه..

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
hanzala
زعيم تجارى
زعيم تجارى


ذكر عدد الرسائل : 2605
العمر : 28
مكان السكن : cairo
الوظيفة : إنسان
الهواية : الوحدة العربية - إظهار كلمة الحق
السٌّمعَة : 30
تاريخ التسجيل : 08/10/2008

مُساهمةموضوع: رد: يوميات شاب تجنيد !!   الأربعاء أغسطس 26, 2009 12:55 am

يا عمي يعني هي جت على دي
ولا يهمك .. بكرة البس واتنفي أأدي الخدمة بني سويف Very Happy

كل لن يصيبنا إلا ما كتب الله لنا Very Happy

أنا شخص راضي إلى حد ما باللي بيعملهولي ربنا

ربنا يستر بقى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.hypothetical-world.blogspot.com
hanzala
زعيم تجارى
زعيم تجارى


ذكر عدد الرسائل : 2605
العمر : 28
مكان السكن : cairo
الوظيفة : إنسان
الهواية : الوحدة العربية - إظهار كلمة الحق
السٌّمعَة : 30
تاريخ التسجيل : 08/10/2008

مُساهمةموضوع: رد: يوميات شاب تجنيد !!   الأربعاء أغسطس 26, 2009 1:00 am

فداءً لتراب القدس كتب:


مش لاقيه الاسمايل اللى بيقع فى الارض من كتر الضحك هو اللى ممكن يعبر عن حالتى
والله أنا برضه مش لاقيه كل م أدور عليه ملاقيهوش!!

يمكن شالوه ودوه المستشفى عنبر الضحك الهيستيري ولا حاجة ؟! Very Happy
أو خدوه يشتغل في موجة كوميدي Smile مع سيد أو ظريفة ده confused

بجد الموضوع ده على الكلام اللى كنته بتاع موقف الفجر

حاجه فظييييييييييييييييييييييييييعه الله يكون فى عونك والله انا كل لما افتكر ما ببطلش ضحك malesh da3wa
كان موقف تسول خالص

حاجه فظيعه بجد والله ربنا يعينكوا وربنا معاك يا كتاميه يارب

وزمانك فرحان انك هتتبهدل فى الورق بس

انا اخو صحبتى هيدخل الجيش وراح التدريب اللى هو بيبقى 45يوم على ما اظن
يبقى عسكري يعني ... أنا سمعت إني علشان مترشح ظابط يبقى هخليني 90 يوم منزلش
شوفتي بقى ؟!

راحه الاسماعليه ولسه ماجاش وقاعد هناك فى رمضان تخيلوا

وكلم اهله بيقولوه انتوا بتتدربوا فى الصيام والحر قالوهم

انهم تحت بيتدربوا وهو بينضف العنبر


malesh da3wa malesh da3wa malesh da3wa


عمره ما كان بيشيل التيشرت من مكانه بقى بينضف العنبر
طب أنا مش بلبس تشيرتات هنضف العنبر برضه ؟ Very Happy

علشان كده كنت دايما دايما ادعى ان اخوها يدخل الجيش

بس ما اتمنيتش ان حد يدخله فى رمضان والله خاصه شهر8

الناس اللى عندهم واسطه نزلوا اجازه واللى معندهموش قاعدين يتدربوا فى رمضان

ربنا يعينهم بقى Very Happy

ربنا مع الجميع ادعولنا بقى
مش بإني آخد إعفاء .. خالص
إن ربنا يوفقني للي فيه الخير
أكيد هستفيد من جوانب تانية برضه في الحكاية دي
و عسى أن تكرهوا شيئاً ....

نظرية ( من كل خسارة مكسب ) pirat

دعواتكو بقى يا جماعة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.hypothetical-world.blogspot.com
زهرة القدس
نقيب تجارى
نقيب تجارى


انثى عدد الرسائل : 6137
العمر : 26
مكان السكن : عفوك ربى..
الوظيفة : ماشية على أول الطريق ....
الهواية : أستغفرك ربى وأتوب إليك..
السٌّمعَة : 64
تاريخ التسجيل : 03/04/2008

مُساهمةموضوع: رد: يوميات شاب تجنيد !!   الأربعاء أغسطس 26, 2009 1:16 am

ربنا يعينك ويكتبلك اللى فيه الخير بس اعرف انه ضابط برضه بس مش 90يوم دى

مش عارفه بقى

ربنا يعينكم جميييييييييعهاً

_________________
كانت لى هُنا ذكريات سأشتـاق لـهـا كثيراً و لن أنســاها أبـداً ما حييت..
ما بين كل صفحة وأخرى بصمة لى,, أراها ما بين حزن وسرور,,أو عزاء وفرح ..
أرجــو ألاَّ تذكـــرونى إلا بالـــــخيــــــر ..(عاشــقــة تراب الــقدس)
ولا تنســونى من صــالح دعـــائــكم فأنا فى أشـــد الحــاجة إليـــه..

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Mohamed Magdy
مشرف
مشرف


ذكر عدد الرسائل : 4014
العمر : 27
مكان السكن : Giza
الوظيفة : طالب علم
الهواية : القراءة،كرة القدم والرسم
السٌّمعَة : 40
تاريخ التسجيل : 10/07/2007

مُساهمةموضوع: رد: يوميات شاب تجنيد !!   الأربعاء أغسطس 26, 2009 2:00 am

ههههههههههه يا خبر كل ده حصلك يابني الله يكون في عونك

انا برضه طالع عيني في الورق بتاع الجيش ده والمفروض إني هروح يوم السبت السجل تاني عشان أجيب كشف العائله عشان ضاع الورق المره اللي فاتت
ربنا يسهل المره دي وأخلصه عشان ننجز في باقي الإجراءات

_________________
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
hanzala
زعيم تجارى
زعيم تجارى


ذكر عدد الرسائل : 2605
العمر : 28
مكان السكن : cairo
الوظيفة : إنسان
الهواية : الوحدة العربية - إظهار كلمة الحق
السٌّمعَة : 30
تاريخ التسجيل : 08/10/2008

مُساهمةموضوع: رد: يوميات شاب تجنيد !!   الأربعاء أغسطس 26, 2009 2:19 am

ربنا يوفقك .. و يوفقني بكرة ... استر يارب cheers
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.hypothetical-world.blogspot.com
Admin
رئيس المنتدى
رئيس المنتدى


عدد الرسائل : 5928
السٌّمعَة : 28
تاريخ التسجيل : 28/04/2007

مُساهمةموضوع: رد: يوميات شاب تجنيد !!   الأربعاء أغسطس 26, 2009 2:32 am

الجيش ده حاجة جميلة


واحساسي ان انا الوحيد اللي هألبس جيش

_________________
اهلا وسهلا بكل زملائنا في كلية تجارة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://commerce2009.4ulike.com
Professor
نقيب تجارى
نقيب تجارى


ذكر عدد الرسائل : 10242
العمر : 28
مكان السكن : القلعة
الوظيفة : شغاااااااااااااااااال
الهواية : الكورة طبعا
السٌّمعَة : 27
تاريخ التسجيل : 29/04/2007

مُساهمةموضوع: رد: يوميات شاب تجنيد !!   الأربعاء أغسطس 26, 2009 2:35 am

احسنلك خش نام يا حنظله

لان يومك طويل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Mai magdy
تجارى شغال
تجارى شغال


انثى عدد الرسائل : 911
العمر : 24
مكان السكن : الهرم - الجيزه
الوظيفة : طــــــالبة علم
السٌّمعَة : 13
تاريخ التسجيل : 28/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: يوميات شاب تجنيد !!   الأربعاء أغسطس 26, 2009 7:24 pm

ربنا يوفقكوا
وتاخدوا كلكوا اعفاء نهائية
امين
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
khalifa
تجارى بيشد حيله
تجارى بيشد حيله


ذكر عدد الرسائل : 235
العمر : 28
مكان السكن : on the MOON
الوظيفة : Basha
السٌّمعَة : 11
تاريخ التسجيل : 14/10/2008

مُساهمةموضوع: رد: يوميات شاب تجنيد !!   الأربعاء أغسطس 26, 2009 11:24 pm

يعنى انا يا سمير كنت ناوى اغيظك عشان انا رحت و خلصت القيد العائلى فى نص ساعة و لا سبت ورق و لا حاجة
قوم ايه يطلع عندى اسم غلط ف هروح العباسية بكرة ان شاء الله اصلحة
يا جماعة لو فى حد عاوز يخلص القيد ممكن تروحوا قسم الدقى بتخلصة فى ساعتها
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.abnaamasr.com
 
يوميات شاب تجنيد !!
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 2انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى commerce :: ساحات متنوعة :: منوعات-
انتقل الى: